systrarnafaraj.blogg.se

Välkommen! Det här är en blogg om tre systrar. Vi är så lika men samtidigt så olika. Men en sak som vi har gemensamt är att vi finns för varandra varje dag, året runt, i vått och torrt! Här delar vi med oss av våra dagar & annat som intresserar oss.

Djupa tankar

Allmänt Permalink3
(null)

För många år sen, snart 12 år förlorade jag en del av mig, min storebror. Jag har aldrig kommit över honom & jag kommer nog aldrig göra det heller. 

Ni vet den känslan när det är ca 1 år mellan dig & din syster/bror & man vet att det här inte bara är min bror utan vän för livet. Han var som en tvilling, vi delade på massor ihop & jag stöttade honom i allt han gjorde. Vi var varandras klippor. 

När jag förlorade honom visste jag inte hur livet skulle fortsätta. Jag kunde inte se på livet på samma sätt. Jag kände mig sviken & otrygg. Jag har under dessa är lärt mig acceptera det & försöka leva mitt liv. 

Jag saknar hans röst & vackra ansikte..

Jag vet att livet har mycket att lära oss & att det finns mer att se, på både gott & ont.

Men inget har krossat mig som när jag förlorade min lillebror för 9 månader sen. Jag kan inte ens förstå det nu när jag skriver. Jag fattar inte att han inte dyker upp. 

Jag har aldrig haft den kombinationen av smärta där det fysiska och psykiska bokstavligen tävlar om vilket som ska vara värst. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Från djup ångest, till depression till panikattacker. Jag kunde inte andas längre. Det mest naturliga som vi tar dör givet vägrade funka som det ska. Jag trodde att jag skulle dö många många gånger. 

Men har aldrig funnit stöd så mycket som jag fann i min lillasyster, vi delade samma känslor & symptom & det var skönt att prata ut med henne.

Jag vet verkligen inte hur man fortsätter ett liv efter att förlora två människor som är ditt kött och blod och som man aldrig trodde att man skulle förlora så tidigt. Men jag vet att man måste försöka & fortsätta kämpa för familjens skull. För mammas, pappas, syskonens skull. Man stärker varandra...

En till sak jag lärde mig senaste månaderna är att DU och BARA DU kan fixa dig själv. Man ska inte ha förväntningar på andra. De kan fråga hur du mår & hur det går. Men ingen kan fixa dig.

 Dina tankar & känslor är det bara du som kan påverka. Den dagen du hittar till ditt inre & säger inom dig att jag ska bli stark igen & kämpa mig upp det är då det händer nägot. 
Gör du det så ska du till slut inse att du tar dig upp starkare än någonsin, för tänk att det du trodde skulle döda dig faktiskt fick dig att resa  dig upp starkare...

Dela med er om ni har varit om något liknande & hur ni kom över det💕

//Dalal

#1 - - Anonym:

Må Allah underlätta för er och låta er återförenas i paradiset. Amin

Svar: Amin verkligen<3
None None

#2 - - Anonym:

Inte lätt fina, må gud underlätta😔❤️❤️❤️

#3 - - Anonym:

Älskade Dalal habibti ❤️❤️❤️❤️

Svar: ❤❤❤
None None

Till top